HANDLEIDING RETOURMODULE
Handleiding retours
HANDLEIDING RETOURMODULE
Bij IDE nemen we onze slagzin 'we go far so you can go further' zeer serieus. Daarom hebben we een retourmodule opgezet in onze Shop om onze klanten nog sneller te kunnen bedienen. Voor de klant scheelt dit ook weer een telefoontje en het artikel wordt meegenomen door de IDE-chauffeur.
Om een retouraanvraag te starten, dient u ingelogd te zijn op uw account
Klik vervolgens onder 'Service' op 'Retour aanvragen'
Klik vervolgens onder 'Service' op 'Retour aanvragen'
Het Filtermenu aan de linkerkant helpt u sneller uw bestellingen terug te vinden.Â
In het filtermenu aan de linkerkant kunt u volgende zaken terugvinden:
* Type retour: Hier kunt u kiezen uit: Garantie, Reparatie, retour of diagnose
*Artikelnummer: Zoek op het artikelnummer van het stuk dat u wenst te retourneren.Â
*Referentie: Heeft u bij de bestelling een referentie ingevuld? Dan kunt u hierop ook gaan zoeken.
*Nummerplaat: Als u de nummerplaat heeft ingevuld van de wagen, kunt u hierop gaan filteren.
*Data: In welke periode heeft u dit stuk besteld? Stel hier de data in om vlot verder te gaan.Â
In het filtermenu aan de linkerkant kunt u volgende zaken terugvinden:
* Type retour: Hier kunt u kiezen uit: Garantie, Reparatie, retour of diagnose
*Artikelnummer: Zoek op het artikelnummer van het stuk dat u wenst te retourneren.Â
*Referentie: Heeft u bij de bestelling een referentie ingevuld? Dan kunt u hierop ook gaan zoeken.
*Nummerplaat: Als u de nummerplaat heeft ingevuld van de wagen, kunt u hierop gaan filteren.
*Data: In welke periode heeft u dit stuk besteld? Stel hier de data in om vlot verder te gaan.Â
Eens gefilterd, kun je aan de rechterkant op het artikel doorgaan.
Na het filteren, kun je op de artikels aan de rechterkant gaan klikken. Is de retourpictogram groen, dan kun je het artikel retourneren. Is het pictogram rood, dan is dit artikel niet geschikt om retour te geven.Â
Na het filteren, kun je op de artikels aan de rechterkant gaan klikken. Is de retourpictogram groen, dan kun je het artikel retourneren. Is het pictogram rood, dan is dit artikel niet geschikt om retour te geven.Â
Vul de nodig info in om verder te gaan voor de retour.
Als je artikel geretourneerd kan worden, klik je op het groene pictogram en kom je bij de bestellingnota's terecht. Hier dien je volgende zaken in te vullen:
* Reden van retour (dit kun je aanklikken).
*Referentie, vul hier de referentie van het artikel of de eindklant in, zo kun je later makkelijk verder filteren.
*Aantal stuks die je wenst te retourneren.
*Plaatsen in winkelmand als alles oké is.Â
Als je artikel geretourneerd kan worden, klik je op het groene pictogram en kom je bij de bestellingnota's terecht. Hier dien je volgende zaken in te vullen:
* Reden van retour (dit kun je aanklikken).
*Referentie, vul hier de referentie van het artikel of de eindklant in, zo kun je later makkelijk verder filteren.
*Aantal stuks die je wenst te retourneren.
*Plaatsen in winkelmand als alles oké is.Â
De aanvraag verwerken en doorsturen naar IDE.
Als laatste stap, komt er linksonderaan een extra vakje 'winkelwagen'. Hierin kun je het product dat je wenst te retourneren terugvinden.Â
Als je op 'verwerk mijn aanvraag' drukt, ben je klaar en komt de aanvraag automatisch binnen bij IDE. De chauffeur zal dan bij de eerstvolgende stop het artikel komen ophalen.Â
Als laatste stap, komt er linksonderaan een extra vakje 'winkelwagen'. Hierin kun je het product dat je wenst te retourneren terugvinden.Â
Als je op 'verwerk mijn aanvraag' drukt, ben je klaar en komt de aanvraag automatisch binnen bij IDE. De chauffeur zal dan bij de eerstvolgende stop het artikel komen ophalen.Â
Met deze eenvoudige stappen komen uw retours zorgeloos tot bij ons. Heeft u vragen of zit u ergens vast? Neem gerust contact met ons op.
Wij helpen u graag verder
Wij helpen u graag verder