Wilt u onze app downloaden?

Google Play

Nieuws

Maakt u al gebruik van Pasadvies o.b.v OE-data?

19-06-2023

✓ Direct de juiste onderdelen besteld én geleverd
✓ Minder administratie- en (de)montagewerk vanuit retouren
✓ Verbeterde werkplaatsplanning, uw bruggen niet onnodig bezet
✓ Automatische matching van onderdelen op vier verschillende niveaus
✓ Voor steeds meer fabrikanten pasadvies op basis van OE-nummer

 

De mogelijkheden: 

 

Pasadvies o.b.v. van OE
'Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel WEL pasadvies'

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasadvies maar niet o.b.v. OE
'Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel WEL pasadvies'

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen pasadvies

Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel GEEN pasadvies'

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen informatie beschikbaar 
'Wij hebben voor dit artikel geen data om pasadvies te geven'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audi e-tron zijspiegels module vervangen.

19-06-2023

De Audi e-tron is optioneel uitgerust met digitale zijspiegels. Aan beide zijde waar normaliter de zijspiegel is gemonteerd, is bij deze voertuigen een camera geplaatst. De bestuurder kan op beeldschermen in de deurpanelen zien wat er zich naast het voertuig afspeelt. 

Audi heeft gekozen voor deze constructie om de luchtweerstand van het voertuig te verlagen. Wanneer één van de beeldschermen wordt vervangen, moet deze worden aangeleerd, AutoNiveau Remote Diagnostics kan dit uitvoeren.

Klik hieronder voor meer informatie:

https://ide.vrooamgrossier.be/news/remote-diagnostic-wat-is-het-hoe-werkt-het

Trekhaakcodering Volkswagen Multivan.

19-06-2023

Met Remote Diagnostics kan je vanaf nu een aftermarket trekhaakset coderen voor de nieuwe Volkswagen Multivan. Dit voertuig staat op het MQB-platform van de Volkswagen Groep. Hetzelfde platform dat wordt gebruikt voor personenauto’s. Naast het coderen van een trekhaak kan AutoNiveau bij de Volkswagen Multivan veel meer diensten uitvoeren. Denk aan het inleren van sleutels, het coderen van nieuwe modules en het uitvoeren van kalibraties.

 

Klik hieronder voor meer informatie: 

https://ide.vrooamgrossier.be/news/remote-diagnostic-wat-is-het-hoe-werkt-het

Sleutels aanleren MG ZS

19-06-2023

Voor de MG ZS kan AutoNiveau op afstand sleutels inleren met Remote Diagnostics. Tijdens het inleren van de nieuwe sleutel moeten alle werkende sleutels bij de auto aanwezig zijn. AutoNiveau en Ide kunnen het inleren van keyless sleutels en gewone sleutels verzorgen.

 

Klik hier voor meer info over Remote diagnostics:

https://ide.vrooamgrossier.be/news/remote-diagnostic-wat-is-het-hoe-werkt-het 

Remote Diagnostic? Wat is het? Hoe werkt het?

19-06-2023

Het zal u vast bekend voorkomen: “Deze functie wordt niet ondersteund”… of “Nee, dit is niet mogelijk met uw universele diagnose apparatuur”…

Maar wat heeft u wel nodig, om naast uw eigen apparatuur, specialistische functies te kunnen gebruiken? Het antwoord is eenvoudig: Remote Diagnostics!

IDE verzorgt al jaren een helpdesk samen met AutoNiveau waar deelnemers van het opleidingsplan de lastige technische problemen uit de werkplaats aan ons voorleggen. Steeds vaker was het probleem alleen te verhelpen met merk specifieke of specialistische diagnoseapparatuur en moest het voertuig worden doorverwezen naar de specialist. Omdat AutoNiveau een helpdesk is en de klanten echt willen helpen, hebben ze de afgelopen jaren geïnvesteerd in een online platform en diverse specialistische diagnose apparatuur.

Met dit online platform en de ‘Remote’ is Koskamp samen met AutoNiveau in staat een brug te slaan tussen de EOBD-stekker, van de auto in uw werkplaats, en het AutoNiveau Servicecenter. Hiermee heeft het autobedrijf nu de mogelijkheid om “In House” gebruik te maken van de extra functies welke met universele diagnose apparatuur niet altijd mogelijk zijn.

"Remote Diagnostics" maakt het mogelijk om op afstand een voertuig te configureren, coderen en onderdelen programmeren, zoals bijvoorbeeld:

· Sleutel transponder inleren;

  • Trekhaak configureren
  • Accu coderen
  • Verstuivers coderen
  • Service Interval Reset

Voordelen:

  • Zelf de mogelijkheid tot specialistische functies
  • Geen abonnement, betalen per ticket
  • Kleine investering in hardware
  • Eenvoudige bediening van de Remote
  • De tarieven zijn vast en vooraf bekend
  • Compleet dienstenpakket mogelijk in combinatie met helpdesk en trainingen

Hardware en werking AutoNiveau Remote Diagnostics

De ARD interface (Smart Remote) wordt aangesloten op de EOBD-stekker van het voertuig die een verbinding maakt via WiFi tussen het voertuig bij het autobedrijf en het AutoNiveau Servicecenter. Via een unieke website kan men gemakkelijk een dienst aanvragen bij het AutoNiveau Servicecenter door een handig keuzemenu of via de chatfunctie. De Smart Remote is te gebruiken met iedere PC, laptop of tablet met Wifi! De medewerker van het autobedrijf selecteert een voertuig op merk, model en type en geeft vervolgens opdracht voor een dienst. Verschillende diensten zijn beschikbaar zoals:

  • Sleutel transponder inleren
  • Trekhaak configureren
  • DTC codes lezen en wissen
  • Accu coderen
  • Verstuivers coderen
  • Sleutel transponder inleren
  • Service Interval Reset

In een professionele kunststof case met inlegvakken van schuim worden de Remote en tablet veilig opgeborgen tot het volgende gebruik.

 

 

 

 

 

 

Smart € 660,30 ,- Excl. BTW

 

De SMART Remote is de nieuwste remote met ingebouwde Wifi ontvanger. Deze SMART Remote is te gebruiken met iedere PC, laptop of tablet met Wifi via een unieke online website. De SMART Remote bestaat uit:

  • · SMART Remote interface hardware
  • · Professionele kunststof koffe

Roetfilters: Welke kiest u?

13-07-2022

Waarom roetfilter vervangen? 

Roetfilters die de autofabrikant af-fabriek monteert, raken na verloop van tijd door ophoping van roet verstopt. Regeneratie van het roetfilter zet dit roet om naar asdeeltjes. Deze slaat het roetfilter op. Heeft het roetfilter zijn maximale asopslag bereikt, dan is regeneratie niet meer mogelijk en is het tijd voor een nieuw roetfilter. 

Welk roetfilter kiest u? 

Tussen alle roetfilters is veel kwaliteitsverschil. Dit ziet u niet altijd direct aan de buitenkant. Het grote verschil zit namelijk aan de binnenkant bij het zogenaamde monoliet. Roetfilters zijn in de aftermarket in twee groepen verdeeld: 
1. Nieuwe roetfilters in twee kwaliteiten: – Premium roetfilter met monoliet van silicium carbide. – Standaard roetfilter met monoliet van cordieriet. 
2. Schoongemaakte roetfilters (‘cleaned’ roetfilters). 

Hoe schoon is ‘clean’? 

De ‘cleaned’ of schoongemaakte roetfilters hebben al een werkend leven achter de rug. Een goede regeneratie verbrand het roet bijna volledig. Daarna is het roetfilter echter niet helemaal leeg: er blijft as achter. Dit as hoopt op in het roetfilter. Het is met schoonmaken onmogelijk om alle asresten en vastgebakken roetdeeltjes te verwijderen. Hierdoor heeft een schoongemaakt roetfilter dat u opnieuw monteert een beduidend kortere levensduur dan een nieuw roetfilter. De maximale asopslag is namelijk sneller bereikt. Dat is niet wat de bestuurder wilt, toch? 

Keuzemogelijkheid Romax Original 

Daarom kiest Romax Original heel bewust voor het leveren van uitsluitend nieuwe roetfilters mét een keuzemogelijkheid. Om zowel monteurs als bestuurders de maximale keuzevrijheid te geven, biedt ROMAX twee kwaliteiten aan: 

1. Premium kwaliteit – Is inwendig identiek aan het roetfilter dat de autofabrikant monteert. – De kern, het monoliet, is gemaakt van silicium carbide. – Dit materiaal is bestand tegen hoge temperaturen. Breekt het regeneratieproces onverwacht af, dan kan de temperatuur in het roetfilter nog oplopen tot wel 1.000⁰C. Met een monoliet van silicium carbide, met een smeltpunt van 2.000⁰C, is dat geen enkel probleem.

– Het monoliet van silicium carbide slaat twee keer zoveel as op als een monoliet van cordieriet. – Hierdoor heeft dit type roetfilter een langere levensduur.

2. Standaard kwaliteit 
– De kern, het monoliet, is opgebouwd uit cordieriet. 
– Dit materiaal houdt ook roetdeeltjes tegen, waarna deze worden verbrand. 
– De temperatuurbestendigheid van cordieriet is echter aanzienlijk lager. Breekt het regeneratieproces onverwacht af, dan kan de temperatuur in het roetfilter nog oplopen tot wel 1.000⁰C. Dit is boven het smeltpunt van cordieriet waardoor het roetfilter niet meer optimaal werkt. 
– De opslagcapaciteit van cordieriet is lager dan die van silicium carbide en zit dus sneller vol. 
– Een prima keuze, maar wel kwetsbaarder en met een kortere levensduur

Welke kwaliteit kiezen?

Het is aan de bestuurder hier een bewuste keuze in te maken: in materiaal en tussen een kwalitatief hoogwaardig of een scherp geprijsd roetfilter. De kost- en verkoopprijs van het standaard roetfilter met een cordieriet-monoliet is veel lager dan het silicium carbide monoliet. Het premium roetfilter heeft echter weer belangrijke pluspunten, zoals een langere levensduur en is minder storingsgevoelig. Houd bij de keuze voor het roetfilter en de bijbehorende eigenschappen altijd rekening met hoe de bestuurder het voertuig gebruikt.

Pasadvies o.b.v. OE-data

03-05-2022

  • Uitgebreid pasadvies op OE (mits beschikbaar)
  • Matching op meerdere niveaus
  • Direct de juiste onderdelen

De mogelijkheden:

Pasadvies o.b.v. van OE
'Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel WEL pasadvies'


Pasadvies maar niet o.b.v. OE
'Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel WEL pasadvies'

Geen pasadvies
'Op basis van onze controles geven wij voor dit artikel GEEN pasadvies'

 

Geen informatie beschikbaar 
'Wij hebben voor dit artikel geen data om pasadvies te geven'

Fiscale voordelen van een laadpaal

03-05-2022

Fiscale voordelen van een laadpaal voor de elektrische auto, thuis of op het werk

De Federale overheid besliste dat vanaf 2026 enkel 100% elektrische, nieuwe wagens fiscaal aftrekbaar zullen zijn als salariswagen.

TIMING VOOR DE SHIFT NAAR ELEKTRISCHE BEDRIJFS/SALARISWAGENS

1. Overgangsregeling tot 1 juli 2023 voor nieuwe salariswagens met een verbrandingsmotor: behoud van de huidige regeling omtrent fiscale voordelen en belastingaftrek.

2. Overgangsregeling van 1 juli 2023 tot 31 december 2025 voor nieuwe salarisauto's met een verbrandingsmotor: de fiscale aftrekbaarheid daalt stelselmatig, alvorens ze uitdooft in 2028.

  • in 2025 naar 75%
  • in 2026 naar 50%
  • in 2027 naar 25%
  • in 2028 naar 0%

3. Nieuwe regeling vanaf 1 januari 2026: enkel 100% elektrische salariswagens komen in aanmerking voor een integrale belastingaftrek door de werkgever.

Opgelet: de nieuwe regeling van de Federale Overheid geldt enkel voor salariswagens van werknemers. Vallen dus (voorlopig) niet onder het nieuwe fiscale gunstregime: elektrische auto's en bestelwagens van vakmannen, of bedrijfswagens gebruikt voor het vervoeren van goederen en vracht!

 

FISCALE AFTREKBAARHEID VOOR ELEKTRISCHE BEDRIJFSWAGENS

De fiscale belastingaftrek voor nieuwe, elektrische bedrijfswagens en auto's voor dubbel gebruik (werk/privé) is op z'n hoogst in 2026. Dan treedt de nieuwe regeling in werking. Een overzicht:

  • Aankoop elektrische wagen in 2026: 100% fiscaal aftrekbaar
  • Aankoop elektrische wagen in 2027: 95% fiscaal aftrekbaar
  • Aankoop elektrische wagen in 2028: 90% fiscaal aftrekbaar
  • Aankoop elektrische wagen in 2029: 82,5% fiscaal aftrekbaar
  • Aankoop elektrische wagen in 2030: 75% fiscaal aftrekbaar
  • Aankoop elektrische wagen in 2031: 67,5% fiscaal aftrekbaar

Opgelet: het bovenstaande fiscale voordeel geldt enkel voor 100% elektrische wagens. Om eigenaars van hybrides en plug-in-hybrides ondertussen zoveel mogelijk te stimuleren om elektrisch te rijden, wordt vanaf 1 juli 2023 de fiscale aftrekbaarheid voor benzine- of dieselverbruik beperkt tot 50%.

laadpaal.png

FISCALE AFTREKBAARHEID LAADPALEN EN LAADSTATIONS

Het aantal laadpalen en wallboxes moet de komende jaren fors de hoogte in. Bij bedrijven én werknemers thuis. Ook hier voorziet het wetsvoorstel in fiscale steunmaatregelen, voor de versnelde uitrol van een performant netwerk met laadstations en laadpalen bij bedrijven én particulieren:

  • Fiscaal voordeel laadpaal voor particulieren: het wetsvoorstel voorziet vanaf een belastingvermindering van 45%,
  • vanaf 1 september 2021. Met een maximum van 1.500 € per laadpaal. Vanaf 2023 wordt het voordeel afgebouwd naar 30% en vervolgens gehalveerd naar 15% in 2024. Voorwaarden: de laadpaal heeft een slimme sturing en wordt bevoorraad met groene stroom.
  • Fiscaal voordeel laadpaal voor bedrijven: het wetsvoorstel voorziet een aanzienlijk belastingvoordeel voor bedrijven. Vanaf 1 september 2021 tot 31 maart 2023 kunnen bedrijven rekenen op maar liefst 200% belastingaftrek. Van 31 maart 2023 tot 31 augustus 2024 daalt het belastingvoordeel tot 150%.

Belangrijke voorwaarde voor belastingaftrek op laadpalen voor bedrijven: het fiscale voordeel geldt enkel als de laadpaal ook (semi-)publiek toegankelijk is voor derden of buurtbewoners, bijvoorbeeld op de parking van het bedrijf. Particuliere gebruikers betalen dan voor het opladen van hun elektrische wagen.

  • Verhoogde investeringsaftrek voor bedrijven: wie een een laadstation plaatst of een nieuwe elektrische vrachtwagen aanschaft, kan rekenen op een verhoogde investeringsaftrek (naast de belastingaftrek, indien van toepassing). De investeringsaftrek voor laadpalen bedraagt 35% in 2023, 29,5% in 2024, 24% in 2025, 18,5% in 2026 en 13,5% i
  • n 2027.

 

ANDERE FISCALE VOORDELEN, PREMIES EN BELASTINGAFTREK

Automobilisten die 100% elektrisch rijden, genieten een vrijstelling op de jaarlijkse Verkeersbelasting en de Belasting op Inverkeerstelling. Sommige gemeenten geven ook premies voor de omschakeling naar elektrisch rijden.

 

TECHNISCHE VEREISTEN LAADPAAL, LAADSTATION OF WALLBOX

Een laadstation of laadrobot wordt vandaag aanbevolen door alle fabrikanten van elektrische auto’s. Ook een slimme sturing van de laadpaal is (bijna) een must. Voordelen van een laadpaal met slimme sturing:

  • Het is veiliger. Met een slimme sturing vermijd je om het netwerk thuis te gaan overbelasten, als je bijvoorbeeld tegelijk de wasmachine aanzet.
  • Het is goedkoper. De slimme wallbox kan automatisch en in realtime het opladen sturen, op basis van de meest gunstige elektriciteitstarieven.
  • Het is sneller. De wagen kan een stuk sneller opladen, tegen een lagere elektriciteitskost.
  • De slimme sturing is ook een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de belastingaftrek.

 

VOORDELEN VAN EEN LAADPAAL THUIS

  • Opladen via een laadpaal is goedkoper, sneller en veiliger.
  • Het aantal publieke laadpunten blijft erg beperkt, met lange wachttijden of wandelingen naar huis als gevolg.
  • Thuis de elektrische wagen opladen is ideaal voor eigenaars van zonnepanelen. Zeker nu de terugdraaiende teller voor zonnepanelen is afgeschaft en je best zoveel mogelijk zonnestroom zélf gaat verbruiken.
  • De combinatie van zonnepanelen met een thuisbatterij wordt steeds interessanter. Vooral bij een ‘slimme batterij’. Die bepaalt dan zelfstandig het beste moment om de wagen te gaan opladen.
  • Ook interessant voor bedrijfswagens. Via een eigen, slimme laadpaal kan je het precieze elektriciteitsverbruik van de bedrijfswagen makkelijk meten, splitten en automatisch laten doorsturen naar werkgever.  Handiger dan achteraf kosten inbrengen bij de werkgever, voor het woon-werkverkeer.
  • Je kan ook werken met een tankkaart, van een energieleverancier naar keuze. Zo kan je ook makkelijk opladen langs de snelweg, of een publiek oplaadpunt.

 

Bron: jaimy.be

Banden informatie

08-11-2021

In onderstaande pdf vind u alle informatie omtrent banden.

Bekijk hier de PDF